петък, януари 22, 2010

Stereograms

За пръв път видях стереограми в една книга на Apple в "Дом на книгата" в Плевен. Седях и се пулих в някаква текстура около половин час и ефекта беше никакъв. Идеята, е че пулейки се на пръв поглед в безформена текстура, със специфично фокусиране на погледа върху картинката по някое време трябва да изплува триизмерен образ. Не си купих книгата, защото беше безумно скъпа.
След доста време майка ми, ми донесе цял диск с такива изображения. Голям кеф. Практиката си каза своето. Вече ми трябват около 10 секунди, за да измъкна скрития образ.

Ето как трябва да се гледат картинките. Фокуса не трябва да пада директно върху изображението а "малко зад него".

А сега се напънете и вижте зарчетата:


И русалката :)


На вече зарибените мога да предложа малко софтуер, с който може да запълните пълноценно работното си време. Т.е. можеш да си направиш своя собствена картинка, с която да се фукаш :)

За напреднали:
Образа, на коя известна личност се крие зад решетките?


а) Хари Потър
б) Джон Ленън
в) Деян И Бойко Неделчеви

8 коментара:

Milen каза...

braat, zabolqha me o4ite.

Анонимен каза...

първите две - абсурд! обаче по-доле Джон Ленън го разкрихме, а Maриян дори не беше прочел отговорите! ;)))
йеа ;) куул ;)

Ева

Sylvia каза...

отделих по 10 минути и на първата и на втората - от тук натам и на стената да си ги окача ....
Какво да кажа, моето отлично зрение си казва думата! Толкова добре съм се фокусирала върху живота, че само Джон Ленън може за миг да поведе погледа ми отвъд видимото :))

Unknown каза...

Нищо не успях да видя. Разфокусирах, фокусирах, кривих се на една страна, но не видях зарчета, русалка и джон ленън. За утеха реших да видя Деян И Бойко Неделчевииииииии ?!?! Tея са по зле от росица кирилова...

Злото прасе каза...

урааа... за пръв път прозрях отвъд шаренията на тези безумства и съзрях скрития образ. Става въпрос за първата картина. Втората много малка и беше уморително да се напъвам. Втори път не успях обаче - тъкмо почваше да изплува образа от замъгления фокус и съзнанието ми бързо корегираше ситуацията към нормалния образ.

Анонимен каза...

На мен лично са ми нужни около2-3 секунди да фокусирам триизмерният образ, първите две са ок, само че третата не е никаква стереограма просто трябва да погледнете под определен ъгъл за да видите Джон Ленън.

Debbie каза...

samo john lenon ne vidqh, no drugite sa strahotni

Buksy каза...

Последното май верно не е стериограма...